Klachtenregeling
Een school is een omgeving waar mensen intensief met elkaar omgaan. Botsingen en meningsverschillen worden vaak in onderling overleg bijgelegd. Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand een klacht hierover wil indienen. Die mogelijkheid is er.
Heeft de klacht te maken met de groep waarin uw kind zit? Dan kunt u altijd terecht bij de groepsleerkracht. Deze kent het kind en de klas het beste en kan in veel gevallen voor een oplossing zorgen.
Kan de leerkracht het probleem niet oplossen? Op elke school is een contactpersoon aangewezen. De contactpersoon kan advies geven bij klachten. De contactpersoon zal niet inhoudelijk ingaan op de klacht, maar zal alleen doorverwijzen naar de juiste persoon en eventueel helpen om het eerste contact te leggen.
De vertrouwenspersoon en contactpersoon klachtencommissie vanuit school is: Bart Zantingh (b.zantingh@plateau-assen.nl) Naast een interne vertrouwenspersoon beschikt stichting Plateau ook over externe vertrouwenspersonen. Voor de volledige klachtenprocedure verwijzen we naar de Centrale Plateaugids.